Γλωσσική κατάκτηση – Τυπική ανάπτυξη και διαταραχές: Πώς αποκτάμε τη μητρική μας γλώσσα; Πώς αναπτύσσεται η γλωσσική γνώση στα πρώτα έξι χρόνια της ζωή μας; Πώς διαφέρει η γλωσσική κατάκτηση στην τυπική ανάπτυξη και στις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές; Είναι η γλώσσα μη τυπική στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, στο σύνδρομο Down, στο σύνδρομο Williams, ή στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος; Στις μελέτες μας εξετάζουμε την κατάκτηση μορφολογικών κατηγοριών (π.χ. γραμματικό γένος, γραμματικός χρόνος), συντακτικών δομών (π.χ. ερωτηματικές προτάσεις, αναφορικές προτάσεις) και σημασιολογικών κατηγοριών (π.χ. λογικό και συναγόμενο νόημα ποσοδεικτικών στοιχείων) σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης και παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, χρησιμοποιώντας χρονομετρικές (on line) και μη χρονομετρικές (off line) δοκιμασίες παραγωγής και κατανόησης λόγου.
Νευρογλωσσολογία – Αφασία: Η αφασία είναι επίκτητη γλωσσική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην παραγωγή και κατανόηση του λόγου, στην ανεύρεση λέξεων, στην ανάγνωση και στον γραπτό λόγο. Μπορεί να συνοδεύεται από δυσκολίες στις αριθμητικές πράξεις, στις κινήσεις και στη βραχύχρονη μνήμη. Η αφασία είναι αποτέλεσμα εγκεφαλικής βλάβης που μπορεί να προκύψει από διάφορες αιτίες (π.χ. εγκεφαλικό επεισόδιο). Στις μελέτες μας εξετάζουμε τα προβλήματα στην κατονομασία ουσιαστικών και ρημάτων καθώς και στην παραγωγή και κατανόηση του λόγου, χρησιμοποιώντας χρονομετρικές (on line) δοκιμασίες (π.χ. μελέτες οφθαλμοκίνησης) και μη χρονομετρικές (off line) δοκιμασίες (π.χ. εκμαίευση λόγου, κρίση τιμών αληθείας, επιλογή εικόνας). Στόχος μας είναι να κατανοήσουμε τα ελλείμματα στη γλωσσική επεξεργασία ατόμων με αφασία.